tisdag 27 februari 2018

Då var den igång

Då var årets bokrea igång! Dock har jag varit väldigt återhållsam detta år. Det fick bli tre trädgårdsböcker, två som jag spanat på ett tag. 

Groddar, skott och mikrogrönt har jag lånat flertalet gånger på biblioteket och den tycker jag verkligen om. Detsamma gäller med den gröna boken som heter Kål. En hel bok om kål tänker ni säkert nu. Men när man väl fastnat i kålträsket ja då finns det knappast någon godare grönsak. Och den går ju att variera i oändlighet. 

Fermentering var för mig en ny bok men det är verkligen något jag vill lära mig att göra för att kunna ta vara på alla de grönsaker som förhoppningsvis kommer att komma ur vår trädgård. 

Så nu har jag lite att läsa. Men sen är det ju inte sagt att det kan bli en och annan bok till, det blir ju rea på rean sen också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar