tisdag 20 maj 2014

Tre nya medlemmar

Tiny Tim, Chocolate Cherry och Quadro har flyttat in. En busk, körsbärs och plommontomat. Hade egentligen bara tänkt ha busktomater men då det endast fanns en sort av dessa så fick det bli de som ska tjyvas också.

Så nu har squashen, morötterna och mangolden fått lämna växthuset och sakta, sakta ser jag min grönskande utehörna ta form. Om en månad är det nog riktigt fint här. 


Om folk tycker jag ser lustig ut i min klänning och stövlar grävandes så blir det nog inte mindre övertygade om att jag har en skruv lös när jag dessutom stoppar tomma toalettrullar i trädgårdslandet. 

Varför gör hon då det kanske ni undrar? Jo för att bleka purjolöken så den får den där vita delen som den har nertill. Så nu består vårt trädgårdsland även av toaletteullar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar